Merimbula, wat valt.... - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu Merimbula, wat valt.... - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu

Merimbula, wat valt....

Door: HenkTheo

Blijf op de hoogte en volg Henk en Theo

23 November 2010 | Australië, Merimbula

er te zeggen over Merimbula, dat het aan de kust ligt? of dat het alweer in New South Wales ligt..m.a.w. we hebben Victoria alweer verlaten om richting Sydney te gaan.
Of dat Merinbula aan de Tasmania sea ligt.met mooie stranden maar ook schitterende bossen waar veel wombats, kangoo,s en koala,s zitten.
Het schijnt dat in de binnen meren rond dit stadje ook de Platapus voorkomt.
Ze hadden ons al gewaarschuwd vanmorgen dat we de hele weg door de bossen zouden rijden met bijna geen bewoning. Echter als je meer als 270 km alleen maar bossen ziet en op heel de routte maar 1 tankstaion dan ben je blij als je weer in de bewoonde wereld komt!!!!
Vakantie kan toch zo wreed zijn.
Halverwege zijn we van onze route afgeweken en naar een klein dorpje gereden aan de kust {Mallacoota}, er is maar een toegangsweg heen {nou ja weg} van ongeveer 50 km.
Omdat het hier in de zomer nog wel eens kan spoken met bushfires heeft het dorp dan ook zijn eigen vliegveld om de mensen weg te halen als het nodig is.
Vervolgens weer terug naar de a1 Princess Highway voor het vervolg en het oversteken van de staatsgrens.
Aangekomen in het Best Westeren hotel van Merimbula wat midden in een tropische tuin ligt.
Morgen naar het laatste hotel van onze reis Batemans Bay...
Morgen meer gr. Henk en Theo

ps. We zijn nog even naar het strand van Merimbula geweest> windkracht 8
en een gigantiche speeltuin voor kite surfers.
Het schijnt dat het in de maanden november en december altijd waait hier....
We zijn eigenlijk te laat gegaan want in september en october komen in de baai altijd de walvissen.

• 23 November 2010 - 06:32

Jeanne:

He jongens,dus jullie hebben dat 'ik voel me zo verd.... alleen gevoel ervaren'. Maar ja de route zal best wel mooi zijn geweest, en als je dan ook nog eens van Meijel-Amsterdam en nog een stuk terug niets als bomen,bomen en nog eens bomen ziet,ja dan zie je door de bomen het bos niet meer.....Rust nu maar lekker uit in het tropisch paradijs van Best western, met een biertje en een hapje dan is al het ''LEED'' zo vergeten.(grapje) .
    Veel plezier nog en geniet van jullie laatste vakantie dagen.

• 23 November 2010 - 07:48

Jolanda:

Nooit gedacht dat jullie nog eens iets geks zouden doen. Nooit gedacht dat jullie dat zouden durven. Boven zee aan een touwtje met parachutte!!!
    Erg ruig.

(ha, ha) Wie hebben jullie ingehuurd als stuntman?