Regen regen en - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu Regen regen en - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu

Regen regen en

Door: henktheo

Blijf op de hoogte en volg Henk en Theo

13 November 2010 | Australië, Sydney

regen, je zou het niet verwachten.
Wie 10 jaar geleden naar de Flying doctors keek zag alleen maar droogte stof en zand.
Vanuit Numurkah hadden we vandaag een helse trip gepland naar "Coopers Crossing" oftewel Minyip, het stadje waar 10 jaar geleden de laatste opnamen plaats vonden van de The Doctors....
We hadden gisteren nog een warme dag gehad van 36 gr. vandaag begonnen we met22 gr. om 6.00 uur s, morgens aan de reis van ongeveer 400 km richting outback.
Op deze 400 km maar een stad gezien {Bendigo} en voor de rest alleen maar farms hier en daar, hoe verder we binnenland in gingen des te kouder werd het, de regen viel gestaag en de ruitenwisser van onze Toyota stond hele uren op stand hoog.
Inmiddels gaf de buitentemp. van de auto een kleine 13 gr. aan , en op het nieuws kwam het bericht dat het in 7 jaar niet meer zo nat was geweest dit voorjaar, er was zoveel regen gevallen in 24 uur zoveel was vorig jaar nog niet gevallen in het hele jaar.
Je zag het ook wat voorheen droog en dor was stond nu mooi groen en er stonden op plaatsen zelfs bloemen langs de highway.
De planning was dat we in "Coopers Crossing" zouden overnachten in het hotel waar destijds de opnames waren.
Dus bellen naar het Majestic hotel, echter werd het hotel gerenoveerd en moesten we uitwijken naar het 2e hotel van het dorp.
De weg was lang en nat maar wel mooi
en toen we aankwamen was het toch niet wat we wilden, er was nl. geen hol te beleven, een spookstad waar je niemand op straat zag {mischien het weer?} het was er zo stil als een bejaardenhuis om 12.00 s,nachts
Snel wat foto, geknipt en besloten om er nog maar een paar 100 km er achteraan te gooien en door te rijden naar Halls Gap.
Een dorp in The Grampjans boven Melbourne met een hele mooie natuur.
Het hotel gebeld of we er een nachtje extra bij konden plaatsen, dit was geen probleem.
Nu zijn we dus aan het recoveren van de lange trip en morgen gaan we een Buschwalk maken en kijken of we nog koala,s wombats en dingo,s kunnen vinden.
morgen dus meer over The Grampjans..

Wordt vervolgt gr. Henk en Theo

ps. Jolanda proficiat van ons allebij

• 13 November 2010 - 07:59

Jeanne:

Hier idem dito regen,regen,regen.
    volgens Henk toen hij vanmorgen om 5.00 thuis kwam van het werk(taxirijden) stond het helemaal blank om ons huis.
    Maar een troost, we zijn dus niet de enige,jullie dus ook.
    Wel weer mooie foto's, zeker van Coopers Crossing van The Flying Doctors. Mijn tot nu toe favoriete serie in al die jaren.Doe Emma,Geoff,Kate,Tom en de rest maar de groeten(haha)

• 13 November 2010 - 08:01

Jeanne:

Henk,had die van ons jou wat gedaan??? Je kijkt zo gevaarlijk(of hadt je honger???????

• 13 November 2010 - 08:25

Jolanda:

bedankt voor de wekdienst en de felicitaties

• 13 November 2010 - 08:30

Henk:

Hij wouw aan mijn eten komen,
    zoveel is er niet voor mij

• 13 November 2010 - 10:05

Ach erme jong

• 13 November 2010 - 10:06

Jeanne:

Theo,ik dacht dat we je beter opgeleerd hadden

• 13 November 2010 - 10:56

Jan En Maria:

Hallo jongens,

Heb vandaag de foto's pas van de 10e gezien. Mooi he die besies. Let maar goed op de natuur, kun je hier nog nagenieten.

Groetjes en goede reis nog.

Jan en Maria

• 13 November 2010 - 15:44

Jolanda:

Lekker geslapen?
    Erg mooi allemaal. Ik heb net besloten dat ik volgend jaar met Mariet twee maanden ga.
    aangezien we niet zo snel rijden als jullie hebben we dus meer tijd nodig.

• 13 November 2010 - 20:18

Frank Smets:

Ja, geen nieuws van deze kant, zoals jullie al hebben gelezen, regen - regen - re............. en de weergoden gaan nog enkele dagen door.
    Net terug van de verjaardag van Piet H te K. Je hebt wat gemist - Piet is Abraham geworden, 50 jaar alweer, wat een oude........ Zo te lezen hebben jullie er al de nodige km's op zitten, lijkt me een mooie ervaring om daar eens tig km's rond te rijden en te genieten van de natuur en de rust. Zo, genoeg voor vandaag. Heren, de groeten - veel prezier en hopelijk zien jullie morgen de koala,s wombats en dingo,s.

Groeten - familie Smets - vanuit het natte - vochtige Panningen.

• 13 November 2010 - 20:50

Juul,Roos En Pien:

Ha Henk en Theo,

Alles goed? We willen even vertellen dat Sinterklaas vandaag in Nederland is aangekomen. We hebben voor de tv worstenbroodjes gegeten en het was heel spannend.
    We zijn nu terug van Piet en we hebben onze schoen gezet,een kleurplaat gemaakt voor Sint en heel hard gezongen. We hopen dat hij vannacht komt. Bij Sinterklaas was een lopende zak en weet je wat er in zat; een babypiet. De zwarte pieten hebben hem verstopt in het pietenhuis. Want als de sint hem ziet wil hij hem naar Spanje terug brengen en dan gaat het hele sintfeest niet door, spannend!Roos: ik hoop dat je terug komt uit Australië en ik wens dat je een leuke tijd daar hebt.Judith; wat ontzettend mooi daar. Ik hoop hier ooit ook nog eens te komen. Ben een boek aan het lezen van een schrijfster uit Australië. Ze beschrijft ook heel veel over de natuur daar, geweldig! Geniet er maar van.[en Judith]

Groetjes Juul,Roos,Pien[

• 14 November 2010 - 16:27

Fam Heldens K´lust:

Goede dag Heren.

We hebben jullie schitterende foto´s bekeken.zoals jullie al gelezen hebben is het hier zeer regenachtig.
    Moeke is naar de vejaardag van ome Tjeu.
    Wij gaan nu schnitsel eten,en gaan het verlies van vvv-venlo verwerken.
    1-5 tegen vitesse.
    Groeten Fam Heldens

• 15 November 2010 - 07:10

Henk En Theo:

Hallo Piet

Namens ons twee hartelijk gefeliciteerd met je 50 verjaardag en nog vele jaren.

Groetjes