Platypus - Reisverslag uit Tableland, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu Platypus - Reisverslag uit Tableland, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu

Platypus

Door: Henk/Theo

Blijf op de hoogte en volg Henk en Theo

28 Oktober 2013 | Australië, Tableland

We zitten vandaag in de Tablelands, een streek niet ver { wat is hier niet ver..}
van Cairns. de Tablelands is een hoogland gemiddeld ligt dit plateau op 7-800 meter met natuurlijk hoge uitschieters.
Wij zitten op 750 meter midden in een tropisch regenwoud. Hier iets unieks gerealiseerd..Treehouses.
Boomhutten op zijn Hollands, maar dan boomhutten voorzien van alle luxe.
Het enige wat we niet hebben is telefoon en internet { weer te ver weg van de zendmast}.
voor de rest is alles aanwezig in onze hut, vanaf het balkon kijk je zo in de toppen van de bomen.
Een rare en aparte ervaring.
Op tijd aangekomen na enig zoeken , werd het na het aanmelden eten uitladen alsmede ook de koffers.
Vervolgens de langste walkingtrack uitgezocht, verplicht lange broek aan, Traveldeet op, goede schoenen aan en op weg.
Traveldeet was nodig voor de insecten hier, hier zitten steekvliegen zo groot als een Airbus A380.
Lange broek en goede schoenen voor de snakies...die liggen soms te zonnen op de walkingtracks.
Op zoek dus naar de Platypus, we wisten dat het moeilijk zou worden om hem te zien{nachtdier}.
Maar ze zeiden dat in het meertje waar hij zou zitten hij overdag ook gespot was.
Op weg naar dat meertje was het afzien.Leeftijd gaat dus echt meetellen!!
het halve regenwoud door gekuierd tot we ergens een watervalletje met een meertje zagen, diep verscholen onder de bomen.
Geen Platypus dus...een tijdje gewacht maar niks dus.
Dan maar terug naar onze boomhut, ook dat was nog een hele opgave..het leek wel of de terugreis zo mogelijk nog zwaarder was als de heenreis.
Moe en nat bezweet weer bij ons treehouse aangekomen, eten en dan de route uitgestippeld voor morgen.
Morgen naar ons laatste hotel in Port Douglas, hier blijven we tot vrijdag, van hieruit willen we nog naar cape Tribulation en het Daintree National Park.
Morgen meer.

Gr. Henk/Theo

• 28 Oktober 2013 - 18:49

Jolanda:

Ik mis de foto van jullie boomhut!!! Of is dat het gat in die dikke boom????