Kokosnoten en Varanen Mission Beach dag 1 en 2 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu Kokosnoten en Varanen Mission Beach dag 1 en 2 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu

Kokosnoten en Varanen Mission Beach dag 1 en 2

Door: HenkTheo

Blijf op de hoogte en volg Henk en Theo

25 Oktober 2013 | Australië, Mission Beach

Vanmorgen om 7.30 vertrokken uit Hidden Valley, was wel effe lekker een dagje rust na die 3000 km die we afgelegd hadden op de Australian highway.
Gisteren nogmaals heerlijk gegeten bij Ian en Bonny, en vervolgens bij de kachel { het kan best fris zijn boven in de bergen} een pilsje gedronken.
De weg op verder richting noorden, volgens de borden zitten we nog maar een 150 km van Cairns af. Bloedheet is het hier 30+ met een hoge luchtvochtigheid.Je ziet het ook aan de bebossing en de begroeiing langs de weg, prachtig groen.

Aangekomen in Mission Beach, een tropisch paradijs , het hotel gezocht> weer een verassing, het ligt nog geen 30 meter van de zee af.
Ingecheckt, de kamer is er eentje met uitzicht over de Pacific Ocean.
We kijken zo op de kokosbomen en een schitterende tuin.

Hebben effe wat gewinkeld om vervolgens op het balkon te genieten van het mooie uitzicht.

Even later liep er een varaan van 1.5-2 mtr door de tuin, een stukje verderop was de tuinman in de boom aan het klimmen om vervolgens een partijtje kokosnoten te rooien, deze werden dan ook ter plaatse een koppie kleiner gemaakt en voorzien van een rietje.

Vanavond over de beach richting dorp om nog wat te eten...morgen weer meer over Mission beach .

Dag 2; vandaag rustig aan gedaan, veel te warm en te benauwd..het lijkt hier nu op een Hollandse zomerdag net voor een zwaar onweer...
Vanmorgen eerst via het strand naar een ander dorp gewandeld,Henk onderweg een koksboom in gejaagd om die krengen te plukken/rooien.
Helaas is hij al redelijk op leeftijd dus geen kokosnoten,Henk bleef op 2 meter van onder steken.
Nadat de brandweer Henk uit het boompje geplukt had zijn we gaan ontbijten en er verderr een lazy day van gemaakt. nog wat zwemmen in het zwembad hier en de dag is alweer voorbij..

Gr. Henk/Theo

• 25 Oktober 2013 - 10:29

Dames Waskamer:

Geweldig om dit te volgen.
    Krijgen er gewoon een vakantie gevoel van, { is wel lekker goedkoop dan }
    Het gaat jullie goed, tot ziens.

• 25 Oktober 2013 - 11:17

Jan Kuijpers:

Groeten van je vrouw Jolanda die bij ons geweest en mijn gevraagd om nu zaterdagavond ga ik met Jolanda naar handballen kijken waar ligt Anke speelt.....