Cape Otway ---Lorne en koala,s - Reisverslag uit Lorne, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu Cape Otway ---Lorne en koala,s - Reisverslag uit Lorne, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu

Cape Otway ---Lorne en koala,s

Door: henktheo

Blijf op de hoogte en volg Henk en Theo

17 November 2010 | Australië, Lorne

Geen dag is hetzelfde hier down under, nadat we vanmorgen nog even via msn met het thuisfront hadden gepraat
zijn we aangereden voor het 2e deel van de Great Ocean Road.
De rit zou ong. 150 km zijn en de beslissing was genomen om ook nog even naar Cape Otway te gaan.
Cape Otway is in onze trip het punt wat het verste van thuis ligt.
Op weg naar Cape Otway reden we door eucalyptus bossen, en vanuit onze auto zagen we ze al zitten: Koala,s
een grote aantallen zaten ze te rusten in de bomen, een enkeling was aan het vechten met een andere koala omdat hij zijn/ haar jong wilde beschermen
Wat kunnen die beesten een kabaal maken als ze kwaad zijn, mekaar bijten en slaan met hun poten met dikke en lange nagels.
Hier natuurlijk veel foto,s en de nodige minuten film van gemaakt voordat we verder gingen naar de Cape.
Aangekomen werden we gewaarschuwd dat de snakes ook nu gevaarlijk waren, Henk trok zijn sokken nog wat hoger op...
Cape Otway was een mooie plek met een lighthouse erbij, oftewel een vuurtoren waar we in mochten en waar de lighthouse watcher een uitleg gaf over
zijn lampjes toren.
Nog een koffie gedronken en weer verder de G.O.R op richting Lorne.
Bijna 100 km langs de kust gereden met mooie stranden en ruige rotspartijen en om 15.30 geariveerd in Lorne
Lorne is een mooie badplaats aan het einde van de G.O.R en vanuit hier gaan we morgen via Geelong naar Melbourne.
Het zal een heftige rit worden omdat het toch wel de nodige km. zijn en ook de drukte zijn we niet meer gewent sinds Sydney.
Via internet de tol al betaald omdat we via de Citylink de stad in moeten....
Morgen meer over de rit en de eeste dag Melbourne

gr. Henk en Theo

• 17 November 2010 - 06:51

Jeanne:

Dat snoetje op de tweede foto, om op te vreten.
    Echt lief. En zo dichtbij gewoon uniek.
    Echt super die foto's.
    Jullie kunnen als jullie weer 'up above'zijn een boek gaan maken van de leuke,mooie informatieve,maar vooral humoristische reisverslagen die jullie maken. Echt mooi.Ook de foto's.
    Mijn complimentjes aan jullie 2.
    Groetjes uit meijel.

• 17 November 2010 - 07:56

Buren Van 10:

Ja, daar zijn ze dan, de koala's!! Geweldig dat jullie ze hebben kunnen vastleggen! Dat ze niet echt de knuffeldieren zijn zoals je ze op de foto ziet, dat wist ik wel. De foto's zijn er niet minder leuk om!

Groetjes van de buurtjes van 10