De mooiste............. - Reisverslag uit Albury, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu De mooiste............. - Reisverslag uit Albury, Australië van Henk en Theo - WaarBenJij.nu

De mooiste.............

Door: henktheo

Blijf op de hoogte en volg Henk en Theo

10 November 2010 | Australië, Albury

Inderdaad dit was tot nu toe de mooiste, nee de allermooiste rit tot nu toe sterker nog we hebben beiden nog nooit een natuur gezien die zo schitterend was als wat we vandaag zagen.
Vanmorgen aangereden vanuit Thredbo Village en de great alpine road op.
Het eerste bord wat we zagen was een waarschuwing dat we de eerste 2 uur geen dorp, huis of mensen tegen zouden komen, 200 km door en over bergtoppen met valleyen en bossen.
Het was nog vroeg en we zeiden nog tegen elkaar dat we nu al een kleine 10 dagen hier waren en nog geen levende kangaroe hadden gezien. Natuurlijk hadden we er veel gezien, samen met wombats enz. maar deze beestjes waren al allemaal in het grote walhala hierboven m.a.w zo plat als wat. de trucks kennen geen genade hier.
We hadden net een bochtige bergweg achter de rug toen we in een valley kwamen, de zon kwam door en zo ver als we konden kijken gras gras en een enkele boom hectares groot.
Gestopt om een foto te maken van al dat moois toen Henk plots zei: kijk daar!! en inderdaad daar zaten ze, de grote grey kangaroo.
Met wel 20 stuks zaten ze op ongeveer 50 meter van ons af, aan het eten en aan het vechten/spelen..
Doorgereden en nog geen 2 km. verder zat er langs de weg een kangaroo met jong langs de weg, wij weer stoppen en stonden stil op nog geen 3 meter van moeder en kind.
We zagen nog net dat het jong in de buidel van moeders kroop en ik had nog net de tijd om een foto van het plaatje te knippen.
Vervolgens weer verder gereden via de grens met Victoria naar albury..
Onderweg ook nog de plaatelijke Wiegert tegen gekomen. Wellicht op weg naar Aussie ALKO????
Morgen naar Numurkah.

gr. Henk en Theo

• 10 November 2010 - 08:30

Henk En Theo:

Ha Jeanne, bedankt voor de extra ruimte we zullen er zoveel mogelijk gebruik van maken, zijn echter ook gebonden aan een limiet met onze dongel.
    Desondanks kunnen we nu de foto,s laten staan die we al geplaatst hadden...nogmaals dank

• 10 November 2010 - 09:14

Jeanne:

Graag gedaan jongens, ik vond het een beetje sneu vooral voor jullie gezinnetjes dat er foto's verwijderd moesten worden, dus vandaar. Kunnen jullie als jullie thuis zijn er ook nog foto's bij zetten, hebben jullie dan een mooi geheel. slaap lekker voor straks.

Gr. Jeanne,henk en Andre

• 10 November 2010 - 16:50

Tiny&peter:

Hoi mannen,
    Ik dacht zal ook maar eens gaan kijken op jullie site, keileuk en wat mooi mooi die kangaroe is het niets voor thuis, hebben jullie een aparte huisdier.
    En Henk ik zal Mariet wel in gaten houden.

• 10 November 2010 - 20:19

Fam. Koper:

Hoi Henk en Theo, als we de reisverslagen lezen maken jullie veel mee.
    Geniet ervan en maak maar veel foto's.
    Groetjes uit Heibloem

• 10 November 2010 - 21:27

De Centrale:

Jullie bewaren toch wel alle foto's voor thuis?
    Breng maar een huisdier mee!

groetjes aan de familie Reijnen en denk eraan glaasje op laat je rijden!

• 11 November 2010 - 09:37

Rien:

Dan haal je toch weer de oudste foto's eraf; die heeft iedereen al gezien!

Leuk om jullie berichten te lezen; grappige schrijftoon. Waarom krijgt Henk overal de schuld van???

p.s.: ik heb nog 2 van de 5 jonge kwartels in leven, nu bijna 2 weken oud. die redden het denk ik wel.
    Zitten er nog mooie vogels in de natuur HENK?

GROETEN,
    RIEN

• 11 November 2010 - 12:05

De Bleumkes!!!:

sjieke foto'shub geer gemaakt hoppeluk komme der nog veul bie.
    maak der nog eine sjoane tied van down under!!
    toet gauw weer groetjes van de meiden.

• 11 November 2010 - 20:41

Henk:

Hallo Rien,hier vliegt het geld over de straat de kakatoes en de grotere pakieten zou je hier zo kunnen vangen maar dat mag niet.We maken nog wel een paar foto's maar dat zie je wel op de site en anders als we terug zijn groetjes henk PS Theo krijgt overal de schuld van.

• 12 November 2010 - 16:52

Anita:

Wat is er met jullie gebeurd Theo en Henk. Ik ken jullie niet meer terug.

• 12 November 2010 - 16:53

Anita: